Voitko kertoa, mikä ero on possun kyljyksellä ja tomahawk-pihvillä? Entä naudan T-luu pihvillä ja Tomahawk pihvillä?

Kysytty

Hei,
Voitko kertoa, mikä ero on possun kyljyksellä ja tomahawk-pihvillä?
Entä naudan T-luu pihvillä ja Tomahawk pihvillä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lihatiedotus-sivuston mukaan porsaan kyljykset leikataan porsaan luullisesta kyljysselästä. Tomahawk "eli inkkaripihvi on iso, noin kilon painoinen naudan kyljys, johon on jätetty pitkä luu." T-luupihvi taas on "naudan 2-6 sentin paksuiseksi viipaleeksi leikattua fileeselkää, jossa on mukana sisä- ja ulkofileetä." Lisää tietoa Lihatiedotuksen sivuilta:

Possu - Lihatiedotus

Pieni pihvisanasto - Lihatiedotus

Nauta - Lihatiedotus