Voisitko suositella joitakin kattavia historiankirjoja? Antiikista nykyaikaan. Etsin yleisiä kirjoja, joita luen ensi vuoden pääsykokeisiin.

Kysytty

Voisitko suositella joitakin kattavia historiankirjoja? Antiikista nykyaikaan. Etsin yleisiä kirjoja, joita luen ensi vuoden pääsykokeisiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lahden kaupunginkirjaston valikoimassa on monia maailmanhistoriaa käsitteleviä kirjasarjoja. Kokoelmasta löytyy myös useampia lukion historian oppikirjasarjoja. Ehkä kannattaisi aloittaa lukion historian kertauskirjoista. Tässä muutama esimerkki:
Historia: lukion kertauskirja (toim. Heikkonen [et al] WSOY: 2008) sekä
Abi historia (toim. Kohi [et al.]Otava: 2009), joka on ainereaaliin valmistava harjoituskirja.

Valtioiden ja kansojen historiaa käsittelee ainakin Historian ABC -kirjasarja (Kari, Risto; Tammi: 2009)Suositeltavaa on varmasti lukea mahdollisimman laajasti kirjallisuutta oman kiinnostuksen mukaan. Kannattaa tehdä itse aineistohakuja laittamalla asiasanaksi maailmanhistoria.