Voinko Tilata muista kirjastoista lähimpään kirjastoon kirjoja vai pitääkö mennä sinne lainaamaan? ja Miten se tapahtuu.

Kysytty

Voinko Tilata muista kirjastoista lähimpään kirjastoon kirjoja vai pitääkö mennä sinne lainaamaan? ja Miten se tapahtuu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oletan että kysymyksesi koskee Pääkaupunkiseudun kirjastojen kokoelmiin kuuluvia teoksia. Näitä voit pyytää lähettämään lähikirjastoosi, maksutta. Poikkeuksen tekevät "pikalaina"- tai kurssikirja"-merkinnällä varustetut teokset sekä videot ja cd-romput, joita ei lähetetä kuntarajojen yli.Tarkista aineiston saatavuus osoitteesta http://www.libplussa.fi ja mikäli teos on hyllyssä, soita ko. kirjastoon ja pyydä lähettämään se lähikirjastoosi. Toimitusaika on yleensä 2 - 3 päivää. Mikäli haluamasi aineisto on lainassa, joudut menemään kirjastoon ja tekemään siellä varauksen. Varaus voi kohdistua myös naapurikuntien kirjastojen aineistoon. Jos kyse on Pääkaupunkiseudun ulkopuolisten kirjastojen aineistosta = "kaukolainoista", neuvon sinua ottamaan yhteyttä lähikirjastoosi.