Otsikko
Voinko saada kaukolainana kirjan, joka on helmetin valikoimassa, mutta johon on pitkä varauslista - eli tarvitsisin kirjan pikaisesti?

Kysytty

Voinko saada kaukolainana kirjan, joka on helmetin valikoimassa, mutta johon on pitkä varauslista - eli tarvitsisin kirjan pikaisesti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti on niin, että Helmet -kirjastot eivät tilaa kaukolainana aineistoa, joka kuuluu Helmet -kirjastojen valikoimaan, mutta johon on varausjonoa.

Myöskään sellaista aineistoa ei tilata kaukolainana, joka on saatavilla jostakin pääkaupunkiseudun
tieteellisestä kirjastosta tai erikoiskirjastosta.

Kaukopalvelun ehtoihin voi tutustua Helmet -sivustolla osoitteessa http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kaukopalvelu .

Suomen kirjastojen yhteisestä Melinda –aineistotietokannasta voi tarkistaa aineiston saatavuuden. Ehkä kirjan voisi saada jostain lähikunnasta, joka ei kuulu Helmet -kirjastoverkkoon. Mutta tällöin kirja täytyy lainata henkilökohtaisesti kyseisestä kirjastosta.

Melinda -yhteistietokanta löytyy osoitteesta
http://linda.linneanet.fi/F/?func=find-b-0&con_lng=fin&local_base=fin01… .

0 ääntä

Kommentit

"Ehkä kirjan voisi saada jostain lähikunnasta..."
Kun asiakkaalla on osoite Suomessa, voi matkustaa kauemmaskin hankkimaan sikäläinen kirjastokortti ja lainaamaan kirja. Ei edellytetä, että asuu lähiseuduilla.