Voiko Turun kirjaston kautta saada lainaksi videotallenteita elokuvista Loma Roomassa ja Kultalampi suomeksi tekstitettyinä ? Mitä maksaa?

Kysytty

Voiko Turun kirjaston kautta saada lainaksi videotallenteita elokuvista Loma Roomassa ja Kultalampi suomeksi tekstitettyinä ? Mitä maksaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elokuvaa Kultalampi on saatavana vain englanniksi puhuttuna ilman suomenkielistä tekstiä. Loma Roomassa -elokuvaa on saatavana vain Noel Nosseckin televisiofilmatisointina (1988), ei siis William Wylerin klassikkoelokuvana v. 1953, jossa esiintyvät Katherine Hepburn ja Gregory Peck.
Lisätietoja tästä Wylerin tekstittämättömän elokuvan saatavuudesta löytyy Kysy kirjastonhoitajalta arkistosta hakemalla fraasilla "Loma Roomassa" osoitteesta http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu/arkisto.asp
Kaukolainatilaus maksaa Turun kaupunginkirjastossa 4 € plus mahdolliset lainanantajakirjaston vaatimat maksut.