Miksi Helsingin, Espoon, Kauniaisten ja Vantaan alueen kirjastoissa ei ole elokuvaa Luunkerääjä?

Kysytty

Miksi Helsingin, Espoon, Kauniaisten ja Vantaan alueen kirjastoissa ei ole elokuvaa Luunkerääjä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ihan varmaa syytä on mahdotonta sanoa. Elokuva on tehty vuonna 1999, joten siitä tehty videokin on jo melko vanha. Itse pidän todennäköisimpänä sitä, että elokuva on ehkä ollutkin jonkin pääkaupunkiseudun kirjaston kokoelmissa, mutta on jo huonokuntoisena poistettu. Poistettu aineisto ei näy Helmetissä.

Kaikkiin elokuviin ei välttämättä anneta kirjasto-oikeuksia. Sellaisia elokuvia ei edes tarjota kirjastoille, ja näin ollen niitä ei myöskään voida ottaa kokoelmiin. Tässä tapauksessa ei kuitenkaan ilmeisesti ole kyse siitä, koskapa löysin kyseisen elokuvan pääkaupunkiseudun ulkopuolella olevista kirjastoista. Sitä löytyy vain muutama kappale videokasettina, mutta se on mahdollista tilata kaukopalvelun kautta lainaajalle pääkaupunkiseudulle.

Täytä kaukopalveluhakemus tästä linkistä: http://www.espoo.fi/kirjastolomakkeet/asiakkaat.htm

Kaukopalvelusta tilataan kyseinen video sinulle muualta Suomesta. Video lähetetään toivomaasi kirjastoon. Kaukopalvelumaksu on 4 euroa, ja se maksetaan aineistoa noudettaessa.