Voiko lehdistä tehdä hakusanoja? Millä etsisin jotain tiettyä kaavaa käsityölehdestä, tässä tapauksessa perusfleecepaitaa vetoketjulla? Onko jotain uudempaa…

Kysytty

Voiko lehdistä tehdä hakusanoja? Millä etsisin jotain tiettyä kaavaa käsityölehdestä, tässä tapauksessa perusfleecepaitaa vetoketjulla? Onko jotain uudempaa käsityökirjaa, jossa helpohkoja kaavoja ja ohjeita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuopion kaupunginkirjaston aineistotietokantaan lehdistä ei tehdä asiasanoja, joten lehdistä voi tehdä hakuja vain nimessä olevien sanojen perusteella. Valtakunnallisesti lehtien artikkelitietoja luetteloidaan Aleksi-tietokantaan, jota voit käyttää kirjastossa olevilla internet-päätteillä. Löydät sivun Kuopion kaupunginkirjaston sivulta kohdasta Linkit ks. http://www.kuopio.fi/kirjasto/i_linkit.htm

Sinun tulee vielä erikseen tarkistaa Kuopion kaupunginkirjaston web-origo-aineistohausta, onko kyseistä lehteä saatavilla lainattavaksi tai luettavaksi. Lisäneuvoja voit aina halutessasi kysyä lehtisalista, aikuistenosaston tietopalvelusta tai lähikirjastoista.

Uudempia käsityökirjoja voit hakea kirjastomme web-origo-aineistohausta kirjoittamalla Hakusanat -kohtaan käsityö (tai esim. ompelu), Vuosi –kohtaan esim. 2005 tai 2004- ja Aineistolaji –kohtaan kirja.