Viimeksi sain hyvän ja nopean vastauksen kysymykseeni, kun etsin yhtä kirjaa, jonka nimeä tai kirjoittajaa en muistanut. Nyt tulee vaikeampi: Etsin nuorten…

Kysytty

Viimeksi sain hyvän ja nopean vastauksen kysymykseeni, kun etsin yhtä kirjaa, jonka nimeä tai kirjoittajaa en muistanut. Nyt tulee vaikeampi: Etsin nuorten kirjaa, joka saattaa olla alunperin norjankielinen. Siinä on kaksi tyttöä, joista toisen nimi oli Trine ja toisen Siri. He muuttivat vanhempineen majakkasaarelle. Jommallakummalla tytöllä oli lelupöllö, jonka kanssa hän joskus jutteli. Kannessa oli kahden tytön kuva sydvesti päässä. Kirja saattoi kuulua Nuorten Toivekirjasto -sarjaan. En kuitenkaan löytänyt sitä heidän luettelostaan. Ja nyt peukut pystyyn.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on hyvin todennäköisesti seuraava kirja:

Havrevold, Finn: Aarrekätkö. (WSOY, 1958). Kirja on julkaistu WSOY:n Lasten toivekirjasto -sarjassa.

Kirjassa seikkailevat Monsenin pikkutytöt Trine ja Siri. Sirillä on Maltan haukka -niminen lemmikkipöllö. Kirjan kansi vastaa myös kuvaustanne.