Vaeluksillamme lapissa ystäväni silloin tällöin lausahti kauniille paikalle tultuamme: "Kaukana kavala maailma, lasten itku ja akkain tora" Näin jälkikäteen…

Kysytty

Vaeluksillamme lapissa ystäväni silloin tällöin lausahti kauniille paikalle tultuamme: "Kaukana kavala maailma, lasten itku ja akkain tora" Näin jälkikäteen olen koettanut etsiä alkulähdettä, mutta ainoastaan tuo 'kaukana kavala maailma' on paikallistunut Seitsemään veljekseen. Liekö kaverini itse yhdistellyt lorun?

Vastaus

Vastattu

Välitimme kysymyksesi edelleen, valtakunnalliselle kirjastoammattilaisten sähköpostilistalle. Palaamme asiaan mikäli saamme sieltä vastauksen! Vai muistaisikohan kukaan palvelumme seuraajista mistä kyseinen lausahdus voisi olla peräisin?

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Aleksis Kiven Sydämeni laulu, joka on kuulemma julkaistu Seitsemässä veljeksessä 1870.