Vaarini sisko lausui aikoinaan runoa, jonka nyt haluaisin löytää, kun eivät kummatkaan ole enää elossa. Muistelen, että se alkoi näin: Kevättä ilmassa,…

Kysytty

Vaarini sisko lausui aikoinaan Vappu-runoa, jonka nyt haluaisin löytää, kun eivät kummatkaan ole enää elossa.
Muistelen, että se alkoi näin:
Kevättä ilmassa, kevättä rinnassa, kottaraiset hyppelee kokkareelta kokkareelle...onko työmies mikään orja...

Löytyisikö tällaista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuota runoa ei siteerattujen sanojen perusteella valitettavasti löytynyt. Kielellisen ilmaisun perusteella kyse tuskin on varsinaisesta kirjallisesta (eli esim. jossain runokokoelmassa julkaistusta) tekstistä, jolloin mahdollisuudet sen jäljittämiseen ovat häviävän pienet.

Jos joku tunnistaa tekstin, niin toivon mukaan jakaa tietonsa.