Uutuudet sisältää tänään 7.7.2014 noin 2015 kirjaa. Mitä kirjoja ne sisältävät? Kuinka pitkään kirja on listalla lainattavaksi tulonsa jälkeen?

Kysytty

Uutuudet sisältää tänään 7.7.2014 noin 2015 kirjaa. Mitä kirjoja ne sisältävät? Kuinka pitkään kirja on listalla lainattavaksi tulonsa jälkeen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyyti-kirjastojen uutuuslistasta:

(1) Kyytin etusivun uutuusnauha (kansikuvallinen lista vasemmassa reunassa): kirjastot valitsevat saapuvasta uudesta aineistosta siihen esille uutuuksia viikoittain. Ovat siis todella uunituoreita kirjoja kirjastojen kokoelmissa.
http://www.kyyti.fi/uutuudet/kaikki

(2) Uutuusluettelon haku Etusivun Asioi kirjastossa -otsakkeen alta - Uutuudet ja Kyytin aineistohaku-sivulla (Tarkennettu haku): Aineistolajeittaisissa uutuuslistoissa on teoksia, jotka on hankittu n. kahden-kolmen viimeksi kuluneen kuukauden aikana. Lista ei sisällä pelkästään uunituoretta aineistoa: jos vanhemmasta teoksesta hankittu kirjastoon lisäkappale tai saatu esim. lahjoituskappale, teos on mukana uutuuslistassa.
http://www.kyyti.fi/libdbsearch/haku/uutuudet%3D1%26aineistoittain%3D1

Edellä mainitut uutuuslistat ovat kaikkien Kyyti-kirjastojen yhteisiä. Kirjastoittain uutuuksia voi hakea Kyyti-hausta ruksaamalla haussa Uutuudet-kohdan ja valitsemalla Kirjastot -valikosta haluamansa kirjaston.
http://www.kyyti.fi/libdbsearch

Uutuuslistat sisältävät kaikkea kirjaston aineistoa. Esim Etusivulta haettu Uutuusluettelo näyttää eri aineistot ja niiden määrät.