Useilla suomenkielisillä sivuilla esitetään Pythagoraan sitaatti "On vaikeampi rikkoa tapaa kuin luontoa vastaan", mutta en millään löydä vastaavaa…

Kysytty

Useilla suomenkielisillä sivuilla esitetään Pythagoraan sitaatti "On vaikeampi rikkoa tapaa kuin luontoa vastaan", mutta en millään löydä vastaavaa englanninkielisiltä sivuilta. Missä muodossa tämä siis esitetään englanniksi ja onko se edes oikeasti Pythagoraan lausuma?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sitaatti on ilmeisesti Plutarkhoksen eikä Pythagoraan:

"We are more sensible of what is done against custom than against nature." Plutarch

https://sites.google.com/site/swanezine/custom-quotes