Otsikko
Tuttuni mukaan Kalle Päätalo ei kerro kirjassaan Miinoitettu rauha tarkkaa kuvausta siitä, kuinka hänen pataljoonansa siirretään Savukoskelta Ouluun. Ukkosen…

Kysytty

Tuttuni mukaan Kalle Päätalo ei kerro kirjassaan Miinoitettu rauha tarkkaa kuvausta siitä, kuinka hänen pataljoonansa siirretään Savukoskelta Ouluun. Ukkosen ääni -kirjassa pataljoona on jo Oulussa. Hänen mielestään teosten välistä "puuttuu sivuja". Onko matkaa Savukoskelta Ouluun kuvattu jossain muussa Päätalon myöhemmässä teoksessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pataljoonan siirtämistä Savukoskelta Ouluun kuvataan Kalle Päätalon kirjassa Miinoitettu rauha s. 536-565. Päätalokeskuksen Päätalotietäjien mukaan muuta kuvausta siirrosta muissa kirjoissa ei ole.