Tutkin epäammatillista vuorovaikutusta töissä ja olen koittanut etsiä sopivaa kirjallisuutta (tutkimuksia). Voisitko suositella artikkeleja/teoksia?

Kysytty

Hei,

tutkin epäammatillista vuorovaikutusta töissä ja olen koittanut etsiä sopivaa kirjallisuutta (tutkimuksia). Voisitko suositella artikkeleja/teoksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Epäammatillisuutta käsitellään ainakin seuraavissa opinnäytetöissä:

- Alalle soveltumattomuus sairaanhoitotyössä  / Tanja Paavola, Maria Pihlajamaa (Metropolia Ammattikorkeakoulu, AMK-opinnäytetyö, 2016:

https://www.theseus.fi/handle/10024/109862

- Esimiesten käsityksiä hoitotyöntekijöiden epäammatillisesta käyttäytymisestä ja siihen puuttumisesta / Jenni Mäntynen (pro gradu -työ, Itä-Suomen yliopisto)

https://epublications.uef.fi/pub/urn_nbn_fi_uef-20171045/urn_nbn_fi_uef-20171045.pdf

- Sairaanhoitajien epäammatillinen toiminta ja ammatinharjoittamisoikeuteen puuttuminen: havaintorungon kehittäminen ja testaaminen asiakirja-aineistolla / Maija Suikki (pro gradu -työ, Itä-Suomen yliopisto)

https://epublications.uef.fi/pub/urn_nbn_fi_uef-20180629/urn_nbn_fi_uef-20180629.pdf

Epäammatillista vuorovaikutusta näytetään käsittelevän usein kirjoissa, joiden pääasiallinen aihe on ammatillinen vuorovaikutus. Tällaisia teoksia tai opinnäytteitä ovat ainakin nämä:

- Ammatillinen käyttäytyminen: tie onnistumiseen / Pekka Järvinen

- Hyvän tiimityön kulmakivet: varhaiskasvatushenkilöstön kokemuksia tiimityöstä (Ylempi AMK-opinnäytetyö, Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)

Voit etsiä lisää itsellesi sopivaa aineistoa hakupalvelu Finnan kautta. Sopiva hakusana on ainakin *-merkillä katkaistu hakusana epäammatilli*. Myös sanoja  työyhteisötaidot ja vuorovaikutus kannattaa kokeilla.