Tutkimuksia tai teoksia aiheesta miten päihdeongelmainen on kokenut hoitohenkilökunnan asenteiden vaikutuksen hoitoonsa?

Kysytty

Tutkimuksia tai teoksia aiheesta miten päihdeongelmainen on kokenut hoitohenkilökunnan asenteiden vaikutuksen hoitoonsa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta voisi löytyä tietoa mm. näistä kirjoista:
- Kantola, Niina, Lääkäreiden ja hoitajien alkoholipotilaiden hoitoa koskevat asenteet Helsingin kaupungin terveysasemilla. (1994)
- Kantola, Niina, Asennekysely päihdehuollollisen kehittämistyön arvioinnissa. (1995)
- Pyhä huumesota : huumepolitiikan pelkoja ja utopioita. Tapio Onnela (toim.) (2001)

Seuraavanlaisia artikkeleita kannattaa myös lukea:
- Salaspuro, Mikko, Millennium : lääketieteet haasteet : päihdetietoa asenteiden sijaan. (1999)
- Seppä, Kaija, Terveydenhuollossa omaksutaan hitaasti alkoholin suurkuluttajan mini-interventio. (1999)
- Jansson, Marianne, Huumeongelmaisten hoitoon tarvitaan sekä rahaa että uutta asennetta. (1998)
- Puhakka, Antero, Hoitoonohjaus rangaistuksena hoitoon ohjattujen kokemusten valossa. (1995)
- Kantola, Niina, Asenteet alkoholiongelmaisia potilaita kohtaan. (1995)

Kysy kirjastosta teosten ja artikkeleiden saatavuutta.

Laajempaa tiedohakua halutessasi sinun kannattaa käydä henkilökohtaisesti kirjastossa. Kirjastonhoitajan / informaatikon kanssa voit käydä yhdessä läpi tiedontarpeen eri näkökulmia, jolloin saadaan tehtyä tarkempaa tiedonhakua ja tulokseksi saadaan aiheeseen parhaiten sopivaa kirjallisuutta.