Otsikko
Tietokoneongelmat vievät hermoni. Onko olemassa nettisivustoa, missä aloittelija voisi kysyä yksinkertaisetkin asiat? Haluaisin kovasti oppia itse, mutta…

Kysytty

Tietokoneongelmat vievät hermoni. Onko olemassa nettisivustoa, missä aloittelija voisi kysyä yksinkertaisetkin asiat? Haluaisin kovasti oppia itse, mutta pelkät tietokonetermit menevät yli hilseen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi kaltaista nettisivustoa emme onnistuneet löytämään. Jos kuitenkin haluat jonkinlaisen tiiviin tietopaketin tietokonetermeistä jne, niin ehkä sinulle voisi olla hyötyä ihan tietokoneen käytön opaskirjasta? Ainakin Ulla Sannikalla on teos nimeltä Seniorin tietokoneopas (Talentum, 2010), jossa kerrotaan selkeästi perusasioista. Eikä tarvitse edes olla seniori sitä lukeakseen!

Voisithan myös mennä ihan tietokonekurssille? Esimerkiksi Helsingin kaupunginkirjasto järjestää kursseja ihan aloittelijoille. Lisää tietoa löydät seuraavasta linkistä: http://www.lib.hel.fi/fi-FI/asiakasopastukset/

3 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Hei

Tällainen nettisivu on olemassa ja Foorumi missä näitä ongelmia voi kysyä ja asiantuntijat näihin vastaavat avataan 23.01.2013.

Olen itse selannut nettiä läpi ja satuin tuon kuulemaan ihan vaan kaverilta.
Kyseinen yritys on IT-Huolto Helsinki Oy www.it-huolto.fi. Itse olen heiltä ostanut käytetyn tietokoneen ja maksan ylläpidosta 10,00 €/kk.
Opin samalla kun sieltä miehet ylläpitävät konettani etänä ja maileilla saan vastauksen alle tunnissa.

Kannattaa kokeilla