Olen ollut Käpylän kirjaston asiakas 35 vuotta. Nyt olen muuttanut Munkkiniemeen (tosin väliaikaisesti väistöasuntoon). Miten toimin tilausten, noutojen ja…

Kysytty

Hei,

olen ollut Käpylän kirjaston asiakas 35 vuotta. Nyt olen muuttanut Munkkiniemeen (tosin väliaikaisesti väistöasuntoon). Miten toimin tilausten, noutojen ja palautusten kanssa?
Pitääkö minun jollakin tavoin rekisteröityä Munkkiniemen kirjaston käyttäjäksi?
Ensi keväänä muutan todennäköisesti Oulunkylään. Voiko tätä jotenkin ennakoida kirjastonkäytössä? Terveisin innokas lukija

Vastaus

Vastattu

Hei innokas lukija, sama kirjastokortti käy kaikkiin Helmet-kirjastoihin eli kaikkiin Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kirjastoihin. Voit palauttaa kaikki lainasi siihen kaupunginkirjastoon, joka on sinua lähimpänä. Käydessäsi Munkkiniemen kirjastossa voit pyytää henkilökuntaa muuttamaan kirjastokortilla olevan noutokirjastosi ensin Munkkiniemen kirjastoksi ja sitten, kun muutat Oulunkylään voit muuttaa noutokirjaston Oulunkyläksi. Tämä ei ole välttämätöntä, mutta nopeuttaa varausten tekemistä silloin, kun teet varauksen itse Helmet-sivuilla.