Tietoa kaivostoiminnasta Suomessa?

Kysytty

Tietoa kaivostoiminnasta Suomessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos kaipaat tuosta aiheesta historiallista tietoa, tässä muutama ehdotus:

  • Helsingin seudun vanhat kaivokset ja louhokset (Geologian tutkimuskeskus, 1994)
  • Kaivostyön historia (Outokummun kaivosmuseo, 2009)
  • Laine, Eevert: Neljännesvuosisata maamme kaivostoimintaa 1885-1910
  • Laine, Eevert: Piirteitä Suomen vuoritoimen historiasta 19-vuosisadan ensipuoliskolla. 1 : Rautateollisuus 1808-1831 (Keisarillinen Aleksanterin-Yliopisto, 1907)
  • Laine, Eevert: Suomen vuoritoimi 1809-1884 (osat 1–3; Suomen historiallinen seura, 1948–1952)

Nykyaikaisesta näkökulmasta kaivostoimintaa pohditaan teoksessa Kalliosta kullaksi : Suomen mineraaliklusterin vaikuttavuuselvitys (Taloustieto, 2011).

1 ääntä

Kommentit