Otsikko
Mikähän olisi hyvä kirja äidilleni? Hän tykkää lukea Katajamäki-sarjaa sekä Jylhänsalmi-sarjaa sekä viimeksi piti kovasii Maija Kajannon sarjasto! Hän on myös…

Kysytty

Hei, mikähän olisi hyvä kirja äidilleni?
Hän tykkää lukea Katajamäki-sarjaa sekä Jylhänsalmi-sarjaa sekä viimeksi piti kovasii Maija Kajannon sarjasto! Hän on myös suuri dekkareiden ystävä ja muukin kirjallisuus uppoaa!
Olisiko teillä jotain kirjasuosituksia? :)

Vastaus

Vastattu

Viihdekirjallisuuden ja maalaisromantiikan ystävät ovat Katajamäkien ja Jylhäsalmien lisäksi lukeneet myös mm. Anu Joenpolven Rantakylä-sarjaa ja Amanda Vaaran Majatalo Villa Venla -sarjaa. Myös Enni Mustosen tuotannosta löytyy monenlaista. Hiljattain ilmestyi Tuuli Kivijoelta Sinisiä hetkiä Lemmenlahdella -kirja, joka avaa uuden sarjan. Maija Kajannolta ilmestyy ensi keväänä vielä yksi jatko-osa Kahvila Koivu sarjaan. Käännöskirjallisuudesta tykättyjä ovat olleet ainakin Jenny Colganin sarjat.

Dekkarien ja jännityksen puolelta voisi suositella moniakin eri kirjoja ja sarjoja. Kestosuosikkeja ovat Reijo Mäen, Seppo Jokisen, Markku Ropposen ja Leena Lehtolaisen sarjat sekä monet ruotsalaisdekkaristit, kuten Anna Jansson, Viveca Sten ja Camilla Läckberg. Viveca Stenin tyttäreltä Camilla Steniltä on myös suomennettu kaksi aikuisten jännäriä.

Nämä suositukset perustuvat kirjastotyössä tehtyihin havaintoihin suosituista kirjailijoista sekä osin omiin lukukokemuksiin ja asiakkailta kuultuihin kommentteihin.