Tietoa ja kuvia hevosen satuloista ja niiden kehityksestä keskiasteen oppilaitoksen seminaarityötä varten.

Kysytty

Tietoa ja kuvia hevosen satuloista ja niiden kehityksestä keskiasteen oppilaitoksen seminaarityötä varten.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjassa Tammen suuri hevoskirja 1 on pieni kappale satulan historiaa sekä runsaasti hyviä kuvia eri satulamalleista eri aikakausilta. Satulassa-lehdestä (1996, n:o 26) löysin ison artikkelin satuloista. Siellä oli myös pieni pala satulan historiaa.

Tästä lehtiartikkelista huomasin, että kirjailija nimeltään Elwyn Hartley Edwards on kirjoittanut suuren määrän hevosaiheisia kirjoja (englanninkielisiä). Maakuntakirjastojen MANDA-yhteisluettelosta voit kirjastossa tarkistaa, missä kirjastoissa on hänen kirjojaan ja tilata niitä kaukopalvelun kautta.

Satulassa-lehdessä mainittiin Edwardsin kirja nimeltään Saddle, mutta tämän nimistä kirjaa en löytänyt. Sen sijaan Libris-tietokannasta (ruotsalaisten
kirjastojen yhteisluettelo) löytyi Edwardsin kirja Saddlery. Lehdessä siis saattaa olla painovirhe. Kaukopalvelun kautta voi myös tilata Libriksestä kirjoja.