Tietääkö kukaan mistä J.L.Runebergin runosta tai jostakin koosteesta on runo: " Onhan se selvää vaan, että me vanhetaan. Se hilpeää on eikä suru suunnaton,…

Kysytty

Tietääkö kukaan mistä J.L.Runebergin runosta tai jostakin
koosteesta on runo: " Onhan se selvää vaan,
että me vanhetaan.
Se hilpeää on eikä suru suunnaton,
iloiten laulellaan!"
Haluaisin tietää ko. runon nimen ja onko se vain noin lyhyt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lähettämästänne runosta on kysytty palvelussamme ennenkin. Asiaa on selvitelty ja tultu siihen lopputulokseen, ettei kyseessä Runebergin teksti, vaikka netissä monissa yhteyksissä niin mainitaankin. Tekstin alkuperää ei ole pysytty selvittämään.

Voitte lukea aiemmat vastaukset alla olevista linkeistä:

https://www.kirjastot.fi/kysy/kysyisin-mita-on-ruotsiksi-tama?language_…