Tietääkö kukaan mikä on tämä mielenkiintoinen tuoksu, jolle somalit - miehet, naiset ja lapset - tuoksuvat? Onko se jokin pesuaine, parfyymi vai mikä?

Kysytty

Tietääkö kukaan mikä on tämä mielenkiintoinen tuoksu, jolle somalit - miehet, naiset ja lapset - tuoksuvat? Onko se jokin pesuaine, parfyymi vai mikä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä ovat todennäköisesti useat tekijät (esim. pesuaineet). Yksi selitys voisi olla heidän tapansa polttaa tuoksuvaa kiveä hiilien päällä. Savun tuoksua tartutetaan mm. hiuksiin. Somalikulttuurista voisi kysyä lisää esim. Turun Kulttuurikeskuksen Kansainvälisestä kohtaamispaikasta puh. 273 8373.