Tiedustelisin onko ruotsinkieliselle sanalle "Klassuppsättning" suomen kielistä vastinetta? Kyseessä on siis suurempi määrä niteitä samasta teoksesta jota on…

Kysytty

Tiedustelisin onko ruotsinkieliselle sanalle "Klassuppsättning" suomen kielistä vastinetta?
Kyseessä on siis suurempi määrä niteitä samasta teoksesta jota on tarkoitettu koululuokkien lainattavaksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Monien kirjastojen mukaan suomenkielistä termiä ei ole, mutta ainakin näitä termejä on käytetty joissakin kirjastoissa: luokkasarja, kouluille lainattavat kirjasarjat, oheislukemistot. Ilmeisesti ei siis ole ainakaan yhtä, kaikkien käyttämää vastinetta.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Koululaispainos - sanaa käytettiin ainakin 60-luvulla. Vanha kysymys, mutta eipä näytä löytyneen vastausta silloin eikä ehkä sen jälkeenkään.