Tiedustelisin löytyykö teiltä kirjoja venäjänkielellä, jotka on kirjoitettu niin sanotusti selkokielellä? Eli pointtina on, että tällaista kirjaa olisi…

Kysytty

Moi!

Tiedustelisin löytyykö teiltä kirjoja venäjänkielellä, jotka on kirjoitettu niin sanotusti selkokielellä? Eli pointtina on, että tällaista kirjaa olisi helpompi lukea, joka taas auttaa kielen opiskelussa.

Kiitos vastauksesta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaski-kirjastoista löytyy venäjänkielisiä kaunokirjallisuuden lukemistoja. Nämä ovat lyhennettyjä ja yksinkertaistettuja versioita täyspitkistä romaaneista, ja ne on tarkoitettu kielen opiskelun tueksi.

Löydät venäjänkieliset lukemistot Vaski-verkkokirjastosta hakusanalla "lukemistot" ja haun tehtyäsi rajaamalla kieleksi "venäjä" sivun oikeasta sivupalkista.

Voit myös lisätä hakukenttään hakusanoiksi teoksen tai kirjailijan nimen.

Vaski-verkkokirjasto: https://vaski.finna.fi/