Tiedättekö, onko seuraavia aapisia saatavissa näköispainoksina: 1. Haapaveden kunnan Karsikkaan vsta 1956 ja 2. Ilmajoen kunnan Luoman kansakoulu vsta 1953…

Kysytty

Tiedättekö, onko seuraavia aapisia saatavissa näköispainoksina:
1. Haapaveden kunnan Karsikkaan vsta 1956 ja
2. Ilmajoen kunnan Luoman kansakoulu vsta 1953 eteenpäin?

Mitkä aapiset olivat käytössä, ketkä niiden tekijät?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1. Haapaveden kirjastosta kerrottiin, että Haapaveden Ollalan koulussa olisi hyvin todennäköisesti ollut käytössä aapinen nimeltä Suomen lasten aapinen. Sen on toimittanut Kaisa Hälinen, ja kuvitus on Rudolf Koivun. Kirja on lainattavissa Haapaveden kirjastosta sekä näköispainoksena että vuoden 1989 painoksena. Luultavasti Karsikkaan koululla on ollut käytössä sama aapinen, mutta varmuutta siihen ei saatu.

2. Ilmajoen kirjastossa asiaa selviteltiin myös, mutta valitettavasti tietoa ei ole löytynyt. Ilmoittelen, jos asia selviää.