Otsikko
Tiedättekö, kenen kirjoittaman tämä vanha runo on? Alku menee näin: Maa on jäinen, metsä jäinen päivä katsoo takaa kaihin niinkuin silmä yksinäinen hiljaisihin…

Kysytty

Hei! Tiedättekö, kenen kirjoittaman tämä vanha runo on? Alku menee näin:

Maa on jäinen, metsä jäinen
päivä katsoo takaa kaihin
niinkuin silmä yksinäinen
hiljaisihin korpimaihin.
Oksat makaa matalalla,
elotonna silmut, solut
Kalman käärinliinain alla
kivet, kannot, karjapolut.
Kaikki kietoo talven taika
uuvuttavaan syvään uneen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ikävä kyllä runon kirjoittaja ei ole selvinnyt. Palaamme asiaan, jos saamme sen myöhemmin selville. Ehkäpä joku lukijoistamme tunnistaa runon?