Tiedättekö insinööri-henkisiä romaaneja (kuten esim. Canal Grande)?

Kysytty

Hei,
tiedättekö insinööri-henkisiä romaaneja (kuten esim. Canal Grande)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kollegoiden avulla saimme kokoon tällaisia vinkkejä:

Antti Hyry: Uuni
Jan Guillou: Sillanrakentajat
Arto Paasilinna: Onnellinen mies
Hannu Raittila: Atlantis
Richard Rayner: Pilvien piirtäjä
Per Olof Sundman: Insinööri Andreìen ilmapurjehdus
Antti Tuuri: Taivaanraapijat, Uusi Jerusalem
Tuomas Vimma: Raksa

Lisäksi aiheeseen voisivat sopia Kalle Isokallion ja Jules Vernen tuotanto, 1300-luvulle sijoittuva Ildefonso Falconesin Meren katedraali sekä science fictionin puolelta Karel Capekin R.U.R.