Terve Kysyisin mitää päälysteitä käytätte aku ankka taskukirjoissa ja muissakin kirjoissa.

Kysytty

Terve

Kysyisin mitää päälysteitä käytätte aku ankka taskukirjoissa ja muissakin kirjoissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Meillä Helsingin kaupunginkirjastossa Aku Ankan taskukirjat on päällystetty ammattikäyttöön tarkoitetulla kovamuovilla, joka on suunniteltu nimenomaan pehmeäkantisten kirjojen muovittamiseen. Kovakantiset kirjat muovitetaan pehmeällä kirjamuovilla. Muilla kirjastoilla lienee samantapainen käytäntö, päätellen sivustoista, joilla tarjotaan kirjastoille muovituspalveluja. Esim. http://www.kirjavalitys.fi/File/KirjastokirjojenMuovituspalvelunPalvelu…