Terve! Haussa olisi joskus noin vuosikymmen sitten lukemani kauhuromaani, jonka tekijästä tai nimestä ei ole sen tarkempaa muistikuvaa. Teos itsessään saattaa…

Kysytty

Terve! Haussa olisi joskus noin vuosikymmen sitten lukemani kauhuromaani, jonka tekijästä tai nimestä ei ole sen tarkempaa muistikuvaa. Teos itsessään saattaa olla vielä vanhempi, muistikuvieni mukaan kirja ei ollut järin hyvässä kunnossa lukuhetkellä. Kirja sijoittui muistaakseni Skotlantiin, jossa syrjäseudulle saapuvat turistit joutuvat tekemisiin ensiksi epäystävällisten paikallisten kanssa ja myöhemmin läheisessä vuoressa asuvien kalpeaihoisten mutanttien jahtaamiksi. Paljastuttuaan nämä mutantit hyökkäävät sekä paikallisten että turistien kimppuun ja riehuvat pitkin ylämaita. Mikään korkeakirjallisuuden klassikko se ei ollut mutta olisi mukava lukea uusiksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirja voisi olla Guy N. Smithin Kannibaalit (Jalava, 1991):

"Syrjäisellä vuorella Skotlannissa asustaa joukko perimältään rappeutuneita villi-ihmisiä. Heidän olemassaolostaan tietää vain lähellä sijaitsevan eristäytyneen pikkukylän väki. Kylään rakennetaan lomamökkejä ja turisteja saapuu lomanviettoon. Kyläläiset eivät pidä ulkopuolisista koska he pelkäävät synkän salaisuuden paljastumista. Vuoren väki laskeutuu öisin kylään hankkimaan ruokaa itselleen ja heidän herkkuaan on ihmisliha..."