Teen päättötyötä 1920-luvun muodista, hiuksista, asusteista ja ehostuksesta. Mistä löytäisin tietoa?

Kysytty

Teen päättötyötä 1920-luvun muodista, hiuksista, asusteista ja ehostuksesta. Mistä löytäisin tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pelkästään 1920-luvun muotiin keskittyy John Peacockin kirjasarjan kirja Fashion sourcebook: the 1920s. Muodin historiasta yleensä on kirjoitettu paljon, mm. näistä löytyy tietoa:
- Nineteenth-century fashion in detail / Lucy Johnston with Marion Kite and Helen Persson
- Costume and fashion : a concise history / James Laver
- History of twentieth century fashion / Elizabeth Ewing
- 1900-luvun muodin historia / Gertrud Lehnert

Näiden Internet-sivujen kautta löytyy tietoa 1920-luvun muodista:

http://www.costumes.org/history/100pages/1920links.htm
http://www.fashion-era.com/flapper_fashion_1920s.htm

Muodin historiasta on kysytty tästä palvelusta usein ennenkin. Aiemmat vastaukset löydät vastausten arkiston kautta kirjoittamalla hakuruutuun historia muoti.