Otsikko
Teen laajaa esseetä Ilmari Kiannosta; siispä haluaisinkin löytää hyviä tietolähteitä koskien Herra Kiannon elämää kirjailijana sekä henkilönä siviilielämässä,…

Kysytty

Teen laajaa esseetä Ilmari Kiannosta; siispä haluaisinkin löytää hyviä tietolähteitä koskien Herra Kiannon elämää kirjailijana sekä henkilönä siviilielämässä, toisin sanoen tietoa laidasta laitaan. Itse en ole hänen historiatietojansa löytänyt netistä. Kaipaan kattavaa apua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Täsä muutamia Internet-osoitteita koskien Ilmari Kiantoa:

http://www.kirjasto.sci.fi/ikianto.htm

http://www. suomussalmi.fi/info/nahtavyy/turjanl/kianto.htm

http://www.compuline.fi/ComDocs/Suomi/uushlp/html/fin-9rvt.htm

httP://www.kopiosto.fi/tekijat/kianto_ilmari_21717.htm

Ilmari Kiantoa käsitteleviä teoksia:

KIANTO, Ilmari: Omat koirat purivat ; pidätetyn päiväkirja vuodelta 1940. Otava, 1940.
KIANTO, ilmari: Iki-Kianto muistelee. Otava, 1954.
KIANTO, Ilmari: Nuori runoilijamaisteri ; papin poika muistelee menneitä. Otava, 1931.
KIANTO, Ilmari: Salainen päiväkirjani. Otava, 1980.
KIANTO, Uolevi: Saat kertoa kaiken, sanoi Iki-Kianto. Otava, 1966.
KIANTO, Uolevi: Tervetuloa kotiin, Iki ; muistelmia ja päiväkirjan kertomaa Iki-Kiannosta ja hänen ystävistään. Otava, 1978
HEIKKINEN, Jalo: Turjanlinna: Otava, 1986.
LAURILA, Vihtori: Ilmari Kianto ; kirjailijakuvan piirteitä. Otava, 1944.
NEVALA, Maria-Liisa: Kianto ; Ilmari Kianto, anarkisti ja ihmisyyden puolustaja. SKS, 1986.

ALEKSIS Kivestä Saima Harmajaan ; suomalaisten kirjailijoiden elämäkertoja: WSOY, 1943.
KOSKIMIES, Rafael: Elävä kansalliskirjallisuus: osa 2 ; suomalaisen hengen vaiheita 1840-1940. Otava, 1946. (Ilmari Kiannon elämästä ja tuotannosta)
SUOMEN KIRJALLISUUS: osa 4. Minna Canthista Eino Leinoon. SKS, 1965. (Ilmari Kiannon elämäkerta + hänen tuotanostaan)