Teen kirjallisuus esitelmää kirjailija Lucy Maud Montgomerystä, mutta tietoa ei okein löydy, joten voisitko kertoa minulle kaiken mitä tiedät Montgomerystä?

Kysytty

Teen kirjallisuus esitelmää kirjailija Lucy Maud Montgomerystä, mutta tietoa ei okein löydy, joten voisitko kertoa minulle kaiken mitä tiedät Montgomerystä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietoja Lucy Maud Montgomerystä ja hänen kirjoistaan löydät seuraavista kirjoista:
Koski, Mervi: Ulkomaisia nuortenklassikoita Aarresaaresta Pulskaan Mustaan. 2000, sivuilla 169-176,
Riukulehto, Sulevi & Halmesvirta, Anssi & Pöntinen, Kari: Politiikkaa lastenkirjoissa. 2001. mm. sivuilla 79-91, 97-100,
Papinniemi, Jarmo & Puttonen, Seppo: Sata kirjaa. 2003. Sivuilla 130-131 kerrotaan Montgomeryn teoksesta "Pieni runotyttö" Myös hakuteoksessa Otavan kirjallisuustieto. 1990, sivulla 505 on lyhyt esittely Lucy M. Montgomerystä.