Otsikko
Teen gradua murrekatekismuksista ja haluaisin mainita Bengt Pohjasen UT-käännökset siinä yhteydessä. Minulta puuttuu vielä tieto Markkyksen evanjeeliymmin …

Kysytty

Hei. Teen gradua murrekatekismuksista ja haluaisin mainita Bengt Pohjasen UT-käännökset siinä yhteydessä. Minulta puuttuu vielä tieto Markkyksen evanjeeliymmin (1988) kustantajasta. Onko se Kaamos/Luleå niin kuin Juhaneksessakin? Kokoomaevankeliumitkin minulla on. Kiitellen Pälvi

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lindasta - korkeakoulujen aineistotietokannasta löytyi maininta kahdesta eri painoksesta, joissa molemmissa on sama painovuosi ja kustantaja:

Tule Leevi följhyyn : Markkyksen evanjeeliymmi tornionlaaksoksi / kääntäny Bengt Pohjanen
Överkalix : Kamos, 1988 (huomautus Published by Academia Tornedaliensis = Meän Akateemi)

Tule Leevi fölhjyyn : Markkyksen evankeliumi tornionlaaksoksi / kääntäny Bengt Pohjanen
2., korj. ypplaaka. Överkalix : Kamos, 1988