Tätini mies, Antti Emil Kulju kuoli torniossa 4.5.1982. Teen pientä sukuni historiikkia. Näin kerran Lapin matkallani Kuljun muistokirjoituksen eräällä…

Kysytty

Tätini mies, Antti Emil Kulju kuoli torniossa 4.5.1982. Teen pientä sukuni
historiikkia. Näin kerran Lapin matkallani Kuljun muistokirjoituksen eräällä
huoltoasemalla, mutta en huomannut ostaa kyseistä lehteä, ja asiakin unohtui kun olin vielä työelämässä. Nyt elkkeelä ollessani on aikaa muisteluille.
Kulju oli aikanaan tietääkseni SKP:n jäsen. Luultavimmin muistokirjoitus oli Kansan Tahto lehdessä tai Kalevassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kansan tahto –lehteä säilytetään pääkaupunkiseudulla Kansalliskirjastossa ja Työväenliikkeen kirjastossa, sekä joissakin muissa yliopistokirjastoissa muualla Suomessa. Lehti on mikrofilmimuodossa. Alla tietoa kirjastojen yhteistietokanta Melindasta:

http://linda.linneanet.fi/F/JQEVXQDYADEREP645DA8D3VXCC9KDLQIQD7RJHH5MIQ…

Kaleva-lehteä säilytetään, samoin mikrofilminä, pääkaupunkiseudulla Kansalliskirjastossa ja joissakin muissa yliopistojen kirjastoissa:

http://linda.linneanet.fi/F/JQEVXQDYADEREP645DA8D3VXCC9KDLQIQD7RJHH5MIQ…