Otsikko
Taskukirjasto oli kätevä ja nopea; eikö mitään sen tilalle? Ei tarvitsisi aina kirjautua,kortti siellä ym

Kysytty

Taskukirjasto oli kätevä ja nopea; eikö mitään sen tilalle? Ei tarvitsisi aina kirjautua,kortti siellä ym

Vastaus

Vastattu

Uuden Helmet-verkkokirjaston mobiilisivusto on korvannut Taskukirjasto-sovelluksen. Tästä linkistä löydät tietoa ja ohjeita siihen, miten käytät sivuston mobiiliversiota. Sieltä löytyy Taskukirjaston tapaan myös sähköinen kirjastokortti, joka löytyy Oma tili -valikosta kirjautumisen jälkeen.

Tällä hetkellä Helmet-verkkokirjasto ei muista kirjautumista, ellei kirjautumistietoja sinne itse tallenna esimerkiksi selaimen kautta. Tähän on kuitenkin tulossa päivitys vielä tämän kuun aikana. Sen jälkeen sivustolla pysyy kirjautuneena, ellei itse kirjaudu sieltä ulos.

3 ääntä

Kommentit

Mutta eihän se ole tietoturvallista, että kirjautuminen säilyy avoimena selaimessa. Muut palvelut lyhentävät koko ajan muistamista ja teillä välimuisti ei koskaan tyhjene. Olen joutunut Finnaa käyttämään aikoinaan ja täytyy sanoa, että se on yhtä kankea kuin byrokratian rattaatkin. Haku on selkeästi huonompi kuin Taskukirjastossa oli ja valikot ovat pirun pienten ikonien takana.