Tarvittaisiin opasta suurkeittiöt/laitoskeittiöt suunnittelu/piirrustukset ja laitteet

Kysytty

Tarvittaisiin opasta suurkeittiöt/laitoskeittiöt suunnittelu/piirrustukset ja laitteet

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kannattaa olla yhteydessä TTS Työtehoseuran kotitaloustutkimukseen, jonka yhtenä erikoisalana on ammattikeittiötutkimus. Näin kerrotaan sivulla http://www.tts.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=187&Itemid=…

Aleksi -artikkelitietokanta antaa muutaman viitteen haulla
suurkeittiöt suunnittelu. Tässä kaksi tuoreinta:

Suurkeittiösuunnittelu vaatii yhteistyötä ja erikoisosaamista/ Huhtakangas, Pirjo
Aikakauslehti Kehittyvä elintarvike Vu/nro/sivu 2008 ; 1 ; 28-29 Huomautus Haastattelussa toimitusjohtaja Rita Pulli Suurkeittiö -Insinööritoimisto Rita Pulli Oy:stä

Käytännön kokemuksia suurkeittiön suunnittelu- ja toteutusvaiheista/ Kakko, Kirsti
Aikakauslehti Elintarvike ja terveys Vu/nro/sivu 2007 ; 5 ; 22-25

Kirjastot.fi:n Frank-monihaulla tai yliopistokirjastojen yhteistietokanta Lindalla löytyy asiasanalla suurkeittiöt muutama, kenties tutustumisen arvoinen julkaisu:

Keittiön ergonomiaa : keittiötyö sopivaksi työntekijälle / Työturvallisuuskeskus , v. 2006
Ammattikeittiön laitteet ja työvälineet Päivi Jokinen, Heli Laine, Raija Lampi, v. 2002
Älykäs kokki ammattikeittiössä > Sisko Mauno, Endla Lipre 2005
Ravintolaruoka asiakkaiden, ravintolakeittiön ja ravitsemuksen näkökulmasta / Enni Mertanen 2007, Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja
Ammattikeittiöiden ruokatuotantoprosessit / Teija Taskinen Mikkelin ammattikorkeakoulu, v. 2007

Katso myös Mikkelin ammattikorkeakoulun YTI-tutkimuskeskus
http://yti.mikkeliamk.fi/alltypes.asp?d_type=5&menu_id=380
julkaisut:
Ammattikeittiöiden ruokatuotantoprosessit, 2007 = Professional kitchens` food production processes
Ammattikeittiöt Suomessa 2015 - vaihtoehtoisia tulevaisuudennäkymiä, 2007 / A:23