Aloittava PK-yritys haluaisi itse oppia tekemään omat nettisivut. Mistä lähteä liikkeelle tiedonhankinnassa. Löytyykö tilanteeseen sopiva kirjaopas tai sopiva…

Kysytty

Aloittava PK-yritys haluaisi itse oppia tekemään omat nettisivut.
Mistä lähteä liikkeelle tiedonhankinnassa. Löytyykö tilanteeseen sopiva kirjaopas tai sopiva kurssi. Entä kokemuksia mikä on helpoin tapa tehdä näyttävät ja toimivat nettisivut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta löytyy kyllä paljonkin kirjallisuutta. Anja Hatvan toimittama Verkkografiikka vuodelta 2003 on hyvä, samoin teokset: Korpela, Jukka: Web-suunnittelu. 2.laitos 1.p. Docendo 2005 ja Holzschlag, Molly E.: Design your own e-shop (joka on tosin vasta hankinnassa Tampereen kaupunginkirjastoon).

Lisää aineistoa löytyy Piki-verkkokirjastosta, osoitteesta http://kirjasto.tampere.fi/Piki?formid=find2
Asiasanoiksi kannattaa laittaa esim. elektroniset julkaisut ja suunnittelu (tekijä- tai nimeke-kentän saa oikean reunan nuolella muutettua asiasanaksi). Näillä asiasanoilla ja rajoittamalla haun vain Tampereen kaupunginkirjastoon saa 35 viitettä.

Tampereella keväällä 2006 järjestettävistä atk-alan kursseista löytyy tietoa osoitteesta http://www.etupa.net/koulutusopas/ Maaliskuulla järjestetään esim. kuvankäsittelyn peruskurssi, josta saattaisi olla apua.