Tarvitsisin tietoa muistisairaiden hoidossa käytettävästä validaatiomenetelmästä. Katsoin että kysymykseen oli vastattu aikaisemminkin mutta sen verran monta…

Kysytty

Tarvitsisin tietoa muistisairaiden hoidossa käytettävästä validaatiomenetelmästä. Katsoin että kysymykseen oli vastattu aikaisemminkin mutta sen verran monta vuotta sitten että sen jälkeen on varmaan tullut jotain uutta...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei

Kiitos kysymyksestäsi

Turun yliopistosta löytyy kaksi uudempaa teosta, kummatkin vuodelta 2002:

LUMIJÄRVI, HELKA. ; POHJAVIRTA, HILLERVO. VALIDAATIORYHMÄN OPASKIRJA : OHJEITA RYHMÄN ALOITTAMISEEN JA RYHMÄN TOIMINTAAN, RYHMÄKESKUSTELUN AIHEITA / HELKA LUMIJÄRVI ; [PIIRROSKUVAT: HILLERVO POHJAVIRTA] ; [VALOKUVAT: HELKA LUMIJÄRVI].

POHJAVIRTA, HILLERVO. ; SIPOLA, SATU. ; LUMIJÄRVI, HELKA. VALIDAATIOTYÖNTEKIJÄKURSSIN KÄYNEIDEN KOKEMUKSIA VALIDAATIOMENETELMÄN KÄYTÖSTÄ / HILLERVO POHJAVIRTA, SATU SIPOLA, HELKA LUMIJÄRVI.

Lehdistä ainakin näistä löytyy uudempia artikkeleita:

Lehden nimeke: Sairaanhoitaja
Numero: 78(2005): 1
Sivu(t): 22-25
Tekijä: Pohjavirta, Hillervo
Artikkelin nimeke: Kohti arvostavaa vuorovaikutussuhdetta : kokemuksia validaatiomenetelmästä heikkokuntoisten vanhusten hoidossa

Lehden nimeke: Aamulehti
Numero: 2005-03-09
Tekijä: Kurkijärvi, Riitta
Artikkelin nimeke: Arvokas kohtaaminen auttaa. Validaatiohoito tuo vanhuksen elämään laatua

Lehden nimeke: Vanhustyö
Numero: 2007: 6
Sivu(t): 28-29
Tekijä: Sipola, Satu
Artikkelin nimeke: Validaatiosta TunteVaksi
Huomautus: Dementoituneiden vanhusten omaishoito validaatiomenetelmällä

Lehden nimeke: Duodecim
Numero: 123(2007): 5
Sivu(t): 551-558
Tekijä: Holmberg, Nils
Artikkelin nimeke: Hyväksymisestä muutokseen : dialektinen käyttäytymisterapia epävakaan persoonallisuuden hoidossa / Nils Holmberg, Seppo Kähkönen