Tarvitsisin tietoa Mikkolan alueen hautalöydöistä ja erityisesti miekan päästä. Pitäisi olla Ylöjärven historiikissa sekä kotiseutuoppikirjassa. löytyykö…

Kysytty

Tarvitsisin tietoa Mikkolan alueen hautalöydöistä ja erityisesti miekan päästä. Pitäisi olla Ylöjärven historiikissa sekä kotiseutuoppikirjassa. löytyykö teiltä tällaiset kirjat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ylöjärven historiakirjoissa miekasta on aika vähän tietoa. Sen sijaan meillä on kirjaston kotiseutukokoelmassa kopio Suomen muinaismuistoyhdistyksen aikakauskirjassa nro 75 julkaistusta artikkelista, jonka on kirjoittanut Mirja Koskimies. Nelisivuisen artikkelin nimi on Ylöjärven Mikkolan akantuskoristeinen miekka, ja siinä on myös muutamia valokuvia ko. miekasta.

Artikkelia ei lainata, mutta voit lukea (ja halutessasi kopioida) sen täällä Ylöjärven Leija-kirjastossa.