Tarvitsisin tietoa kosmetiikan historiasta. Mitä milloinkin on käytetty kosmetiikkana ja muuta kosmetiikan historiaan liittyvää.

Kysytty

Tarvitsisin tietoa kosmetiikan historiasta. Mitä milloinkin on käytetty kosmetiikkana ja muuta kosmetiikan historiaan liittyvää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kauneudenhoidon/kosmetiikan historiaa käsittelevät esimerkiksi seuraavat:
- Kannisto-Junka, Seija: Puuteria ja papiljotteja : kauneuden, kosmetiikan ja kampaamoalan historia, 2006
- Vaara, Riitta: Meikistä maskiin, 2000
- Lahtinen, Rauno: Saippuaa!: puhtauden ja kauneuden historiaa mainoksissa, 2006
- Utrio, Kaari: Rusoposkia, huulten purppuraa, 1996
- Nuotio, Unna: Kerro, kerro kuvastin, 1997

Lisää aineistoa voit etsiä Oulun kaupunginkirjaston aineistotietokanta Introsta http://oukasrv6.ouka.fi:8001/?formid=find2 asiasanoilla kauneudenhoito historia.

Aiheesta on Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa kysytty aikaisemminkin. Vastaukset löytyvät palvelun arkistosta
http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu/arkisto.aspx .