Tarvitsisin tietoa Aleksis Kiven Seitsemästa veljeksestä.

Kysytty

Tarvitsisin tietoa Aleksis Kiven Seitsemästa veljeksestä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietoa Aleksis Kivestä ja romaanista "Seitsemän veljestä" löytyy seuraavista
kirjoista:

Aleksis Kiven maailmasta - esseitä ja tutkielmia. SKS, Helsinki 1984.
Mäkinen, Kirsti: Ajattelen kynälläni - esseitä ja kirjoituksia. SKS, Helsinki
1998.
Kinnunen, Aarne: Tuli, aurinko ja Seitsemän veljestä. Tutkimus Aleksis Kiven
romaanista. SKS, Helsinki 1987.
Tarkianen, Viljo: Aleksis Kivi - elämä ja teokset. WSOY, Porvoo 6.p. 1984.

Em. kirjojen saatavuuden voit tarkistaa Plussa-tietokannasta (www.lib.hel.fi).
Pääkirjaston varastosta löytyy myös Viljo Tarkiaisen teos Aleksis Kiven seitsemän
veljestä (WSOY, Porvoo 1910)luokasta 811. Kirjaa ei ole rekisteröity Plussaan.

Jos haluat tutustua romaanin aikalaiskritiikkiin, niin niitä löytyy esim. seu-
raavista lehdistä:
Finlands Allmänna Tidning 1870, nrot 115-116 ja Kirjallinen Kuukausilehti 1871
toukokuun numero s.122. Molemmat lehdet on mikrofilmillä Pääkirjastossa.