Tarvitsisin opintotehtääväni liittyen lähdevinkkejä. Aiheeni käsittelee VERTAISTUKEA ja OMA-APU- / ITSEAPURYHMIÄ ja niiden merkitystä.

Kysytty

Tarvitsisin opintotehtääväni liittyen lähdevinkkejä. Aiheeni käsittelee VERTAISTUKEA ja OMA-APU- / ITSEAPURYHMIÄ ja niiden merkitystä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisistä kirjastoista löytyy ainakin seuraavia teoksia, jotka käsittelevät tai sivuavat antamaasi aihetta:

-Käytännön vertaisohjaus ehkäisevässä päihdetyössä
| 2001
-Verkostot ja vertaiset / Marja-Leena Malin (toim.) |
| 2000
-Oma-apuryhmät: vertaisten tukea ja toimintaa--oma-aputoiminnan seminaari |
| 1996
-Kirkpatrick, Jean: Täyskäännös--uutta toivoa päihderiippuvaisille naisille
| 2000
-Kaukola, Jukka: Kohti täyttä elämää--tutkimus kehitysvammaisista ihmisistä...|
| 2000
-Haastava kolmas sektori--
| 1999
-Vuorinen, Marja: Juttukeppi kiertämään--kokemuksia oma-aputoiminnasta vuosilta 1994-1997 /|
| 1998
-Auvinen, Anja: Puhtia elämään--naisten itsehoidon ja ryhmätoiminnan kehittämisprojektin... |
| 1998
-Lehtinen, Sini-Tuulia: Vapaaehtoistyö - kasvava voimavara?--näkökulmia ammattityöhön / Sini-Tuul|
| 1997
-Nylund, Marianne: Oma-apuryhmät vapaaehtoisuuden ja julkisen välimaastossa--oma-aputoiminna|
| 1997
-Oma-apuryhmät: vertaisten tukea ja toimintaa--oma-aputoiminnan seminaari |
| 1996
-Yläpolitiikkaa vai alapolitiikkaa?--ehkäisevä sosiaali- ja terveyspolitiikka|
| 1997

Näiden teosten saatavuustietoja pääset tarkistamaan aineistotietokannasta osoitteessa http://www.libplussa.fi

Myös hakumoottorit (esim. Google osoitteessa http://www.google.com ) antoivat lukuisia viitteitä eri järjestöjen vertaistuki- ja "oma-aputoiminnasta" hakusanoilla itseapuryhmät, oma-apuryhmät, vertaistuki