Otsikko
Tarvitsisin onnittelupuheeseen hyvälle ystävälle muutamia peileihin ja peilaamiseen liittymiä sanontoja, värssyjä, repliikkejä(kuten 'kerro, kerro kuvastin,…

Kysytty

Tarvitsisin onnittelupuheeseen hyvälle ystävälle muutamia peileihin ja peilaamiseen liittymiä sanontoja, värssyjä, repliikkejä(kuten 'kerro, kerro kuvastin, ken on maassa kaunehin)'

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suuri sitaattisanakirja / toim. Jarkko Laine sisältää hakusanalla "peili" muutamia sitaatteja. Kirjassa: 365 sanaa naiselle / toim. Tuula Pohjalainen-Vinko on "kehys"-sanan alla miete, jossa on siteerattu Eeva Kilven runoa: "Yhtäkkiä näen ikkunassa peilikuvani: jalat pöydällä, kädessä kirja, mukavannäköinen asento. Ja se hymyilee. Minä vilpittömästi kadehdin sitä."
Valitettavasti useimmissa mietelausekokoelmissa ei ole mahdollisuus etsiä hakusanoilla, joten niitä pitää vain selata ja etsiä sopivaa. Joensuun kaupunginkirjaston paikalla olevista muista mietelausekokoelmista en löytänyt selaamalla muuta aiheeseen liittyvää.