Tarvitsisin kirjasuositusta näiden kirjailijoiden/hakusanojen pohjalta: Lucia Berlin, Jack Kerouac, Murakami, Virginia Woolf, beat-kirjallisuus, autofiktio,…

Kysytty

Hei! Tarvitsisin kirjasuositusta näiden kirjailijoiden/hakusanojen pohjalta: Lucia Berlin, Jack Kerouac, Murakami, Virginia Woolf, beat-kirjallisuus, autofiktio, tajunnanvirta. (Tämä tulee Helmet-lukuhaasteeseen)

Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin kirjavinkkejä.

Autofiktiota:

Knausgård, Karl Ove: Taisteluni-sarja
Nyman, Ossi: Röyhkeys

Tajunnanvirtaa, absurdia:

Calvino, Italo: Halkaistu varakreivi
Döblin, Alfred: Berlin Alexanderplatz
Rimminen, Mikko: Maailman luonnollisin asia
Salmenniemi, Harry: Uraanilamppu ja muita novelleja
Yli-Juonikas, Jaakko: Vanhan merimiehen tarina

Beatkirjallisuutta:

Brautigan, Richard: Taimenenkalastus Amerikassa
Snyder, Gary: Kilpikonnasaari (runoteos)