Tarvitsen tietoa ikääntymisestä kehitysvammaisen elämänvaiheena.

Kysytty

Tarvitsen tietoa ikääntymisestä kehitysvammaisen elämänvaiheena.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Artikkeliviitetietokanta Aleksista löytyy viitetiedot lehtiartikkeleista. Tässä osuvimmat haulla kehitysvammaiset ja ikääntyminen.
Kuntoutuksesta tukea ikääntyvien kehitysvammaisten arkeen / Riitta Heikkinen, Päivi Hyrkkö Heikkinen, Riitta Fysioterapia 2005, nro 3, sivu 18-22
Ikääntyvien kehitysvammaisten tukiprojekti käynnistyi : kohti parempaa vanhuutta Hyväri, Hanna Ketju 2004, nro 4, sivu 40-41
Ikääntyminen on haaste kehitysvammahuollolle Grundström, Päivi Sosiaaliturva 2000, nro 3, sivu 18-20
Yksi kaikkia ja kaikki yhtä tukien : iäkkäät kehitysvammaperheet ja kotona asumisen tukeminen Jokinen, Keijo Ketju 2000, nro 1, sivu 27-29
Ikääntyminen on haaste kehitysvammahuollolle Grundström, Päivi Ketju 1999, nro 5, sivu 59-61
"Semmosta se on ollu se mun elämä" : kehitysvammaisten käsityksiä elämänkulusta ja ikääntymisestä Grundström, Päivi Ketju 1999, nro 5, sivu 56-58
Alustavia tuloksia elämänkulkututkimuksesta : palvelujärjestelmän varauduttava ikääntyneiden kehitysvammaisten määrän kasvuun
Ikääntyvät kehitysvammaiset : haaste terveydenhuollolle / Kristiina Patja, Matti Iivanainen Patja, Kristiina Suomen lääkärilehti 1998, nro 15, sivu 1795-1799
Kehitysvammaisuus lyö leimansa ikääntymiseen : erilainen vanhuus Kontio, Marja-Liisa Ketju 1997, nro 5, sivu 15-17

Vanhoja Ketju lehtiä kannattaa pääkaupunkiseudulla nyt Pasilan kirjaston ollessa suljettu tiedustella Leppävaaran kirjastosta tai Kehitysvammaliiton kirjastosta. http://www.kehitysvammaliitto.fi/kirjasto > Aineistohaku tietokannasta löytyy mm. teos Ikääntyminen haasteena kehitysvammapalveluille, julk. 2005