Tarvitsen pilapiirroksia julkisuuden henkilöistä esim presidenteistä, politiikoista, näyttelijöistä jne

Kysytty

Tarvitsen pilapiirroksia
julkisuuden henkilöistä
esim presidenteistä, politiikoista, näyttelijöistä jne

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

PIKI-verkkokirjastostamme voi hakea pilakuvia sisältäviä teoksia seuraavalla tavalla :

osoitteesta http://kirjasto.tampere.fi:8000/ löydätte aineistotietokantamme, jonka vasemman reunan yläkulmasta löytyy kohta haku.
Haun pudotosvalikoista kannattaa valita hakukriteeriksi
kohta Asiasana - ja kirjoittaa hakusanaksi ensimmäiselle riville pilakuvat. Tulosjoukkoa voi supistaa kirjoittamalla toiselle riville vastaavasti esimerkiksi sanan politiikka.

Suomalaisista aiheestanne piirtäneitä pilapiirtäjiä mainittakoon esimerkiksi Terho, Kari (Suomalainen), Kai Heinonen, Tapio Soivio ja Esko Laine.
Yksittäisten tekijöiden kohdalla hakuriville Tekijä tulee kirjoittaa pelkästää Terho tai jos tekijällä on myös sukunimi, se muodossa sukunimi, etunimi.

Kaikki pilapiirroskirjamme ovat luokassa 82.145, joten voitte halutessanne hakea myös pelkällä luokalla. Näin hakiessa tietenkin tulosjoukko on suuri (779 teosta) ja sisältää sekä kasku- että pilakuvakirjoja kaikista mahdollisista aiheista.