Kirja Margaret Thatcherin politiikasta ja sen vaikutuksista?

Kysytty

Etsin teosta, joka käsittelee Margaret Thatcherin politiikkaa ja sen vaikutuksia. En siis hae elämäkertaa, vaan kirjaa, jossa kyseistä aihetta käsiteltäisiin analyyttisesti, voi olla tutkimus tai populaarimpi teos. Kielenä suomi tai englanti.

Vastaus

Vastattu

Aiheesta löytyy englanniksi paljonkin kirjallisuutta, jossa osassa on erilaisia näkökulmia asiaan kuten taloutta tai politiikkaa. Tässä muutamia teoksia, jotka voisivat olla hyödyllisiä:

  • Byrd, Peter: British foreign policy under Thatcher (St. Martin's Press, 1988)
  • Krieger, Joel: Reagan, Thatcher and the politics of decline (Polity Press, 1986)
  • Maynard, Geoffrey: The economy under Mrs Thatcher (Blackwell, 1989)
  • Overbeek, Henk: Global capitalism and national decline : the Thatcher decade in perspective (Unwin Hyman, 1990)
  • Reitan, Earl A.: The Thatcher revolution : Margaret Thatcher, John Major, Tony Blair, and the transformation of modern Britain, 1979-2001 (Rowman & Littlefield, 2003)
  • Sipilä, Jyrki: Pääministeri Margareth Thatcherin uskomukset ja Ison-Britannian Euroopan yhteisön -politiikan linja (pro gradu -tutkielma; Helsingin yliopisto, 1990)
  • Walters, Alan Arthur: Britain's economic renaissance : Margaret Thatcher's reforms, 1979-1984

Luultavasti teoksia ei löydy kovin hyvin yleisesti kirjastoista, mutta tieteellisistä kirjastoista kirjallisuutta voi saada käsiinsä paremmin.