Tarvitsemme ohjeet parvekkeen rakentamiseen talon päätyyn lautaverhoiltuun omakotitaloon. Ulkokautta parvekkeelta mennään käyttöullakolle.

Kysytty

Tarvitsemme ohjeet parvekkeen rakentamiseen talon päätyyn lautaverhoiltuun omakotitaloon. Ulkokautta parvekkeelta mennään käyttöullakolle.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tampereen kaupunginkirjaston käsikirjastossa on asiakkaiden käytettävissä RT-kortisto (Rakennustieto) CD-ROM-tiedostona. Sen ohjetiedostosta löytyy parvekerakennusta koskevia ohjeita. (RT 86 – 10563 : Parvekerakenteet : luku 4 : Puurakenteiset parvekkeet ja terassit.

Myös lehdessä Tee itse 2002 ; 6 ; 52-55 on artikkeli Parveke päätyyn, lisää oleskelutilaa, jossa on terassin päälle rakennettavan parvekkeen teko-ohjeet.
Kyseisestä artikkelista voi ottaa valokopiot käsikirjastossamme (0,20€ / A4). Monissa lähikirjastoissammekin on tuo lehti, ja ne lainaavat sitä asiakkaillemme kotiin.

Internetistä löysin tietoa seuraavilta sivuilta:
http://www.rakentaja.fi/
tuon sivun vasemmassa alalaidassa vapaasanahaku: parveke >
saa parvekerakentamista koskevia linkkejä.
> katso vastaus kysymykseen ”Parveke rintamamiestaloon”

Asiaa on pohdittu myös SoneraPlazan sivuilla: http://keskustelu.soneraplaza.fi/thread.jsp?forum=128&thread=1330897