Tampereen kaupunginkirjastossa Metsosta olen kerran löytänyt amerikkalaisen 50-luvun mainoskirjan, jossa esiteltiin vaatteita, leluja, kodintarvikkeita yms. Se…

Kysytty

Tampereen kaupunginkirjastossa Metsosta olen kerran löytänyt amerikkalaisen 50-luvun mainoskirjan, jossa esiteltiin vaatteita, leluja, kodintarvikkeita yms. Se oli käsittääkseni oikea mainoslehti, mutta aika paksu ja kirjaksi sidottu (?). Englanninkielinen ja runsaasti kuvitettu tuotekuvilla. En ole löytänyt sitä sen jälkeen, enkä tiedä miltä osastolta etsiä. Mikähän kirja voisi olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Arvelisin, että tässä tarkoitetaan luokkaan 91.81 sijoitettua Robert Opien kokoamaa kirjaa 1950s scrapbook. Tampereen kaupunginkirjaston kokoelmasta löytyy myös samanlainen 60-luvun käyttöesineitä, pakkauksia ja mainoksia esittelevä 1960s scrapbook.