Tämä voi olla kovin kaukaa haettua, koska en muista kirjan nimeä enkä kirjittajaa. Muistan vaan kirjan alun jossa nuori neito on menettännyt isänsä ja…

Kysytty

Tämä voi olla kovin kaukaa haettua, koska en muista kirjan nimeä enkä kirjittajaa. Muistan vaan kirjan alun jossa nuori neito on menettännyt isänsä ja joutunnut (muistaakseni) sukulaisille jossa joutuu "palvelemaan" nii sanottua emäntää. Eräänä myrskyisenä yönä kaksi ratsastaja miestä ( taisivat olla kasvot peotettynä) vievät tytön. Toinen miehistä oli luvannut tytön isälle että pitää tytöstä huolta. (Olikohan vielä niin että miehellä oli isän lupa toimia tytön holhoojana kun tuohon aikaan naisilla piti olla holhooja.)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laitan kysymyksesi listalle josta kaikkien kirjastojen henkilökunta voi siihen vastata. Itselle tuli mieleen että olisiko kyse jostain Kaari Utrion kirjasta? Oliko kirja nuorten vai aikuisten kirja? Tämäkin auttaisi teoksen löytymistä.